خانه موزه مقدم
نوشته شده توسط : آس چارتر

تهران جاهای دیدنی بسیار زیبایی دارد که هنگام رفتن به آن‌ جا می ‌توانید به بازدید از تمامی مناطق دیدنی این شهر بپردازید. از میان جاذبه های دیدنی تهران می ‌توان خانه موزه مقدم را نام برد که به‌ عنوان یکی از زیباترین جاهای دیدنی پایتخت یاد می‌ شود و در یکی از خیابان‌ های قدیمی قرار گرفته است.

بازدید از خانه‌ های تاریخی برای افرادی که به تاریخ و سرگذشت پیشینیان خود علاقه مند هستند گزینه مناسبی بشمار می رود، چرا که پرسه زدن در میان آن‌ ها محل سکونت و سرگذشت پیشینیان را به نمایش می گذارد. اگر شما هم علاقه مند به بازدید از خانه موزه مقدم هستید بهتر است تا ادامه با ما همراه باشید و اطلاعات مناسبی را به دست آورید.

ایوان خانه مقدم,خانه موزه مقدم تهران,قسمت آثار تاریخی خانه موزه مقدم

معرفی خانه موزه مقدم

 خانه موزه مقدم در تهران زمان احداث به محلی برای سکونت تبدیل شده بود، اما امروزه از آن به‌ عنوان موزه استفاده می کنند. این خانه سالیان سال سر گذشت خود را همچنان حفظ کرده و به‌ صورت زیباترین و با ارزش ‌ترین خانه‌ های تاریخی ایران و حتی در دنیا هم معرفی می شود. برای خرید بلیط هواپیما مشهد تهران یا بلیط چارتر اهواز تهران به سایت خرید بلیط پرواز مراجعه کنید.

در هر بخشی از این خانه قسمتی از تاریخ را می‌ توانید مشاهده کنید و دارای مساحتی حدود ۲۱۱۷ متر مربع است که از ۳ محوطه درونی، بیرونی و سرایداری تشکیل می ‌شود. هنگام ورود به عمارت می ‌توانید معماری بی ‌نظیر و چشم‌ نواز آن را ببینید که تمامی طرح‌ ها و جزئیاتش چشم هر بیننده‌ ای را به سوی خود جلب می ‌کند.

خانه موزه مقدم مانند دیگر خانه‌ های تاریخی دارای زیرزمینی است که امروزه از آن برای نگهداری اشیای تاریخی استفاده می‌ کنند. از دیگر امکانات این عمارت کتاب ‌خانه دکتر مقدم، کافه‌ رستوران و گلخانه‌ ای است که هر کدام ویژگی ‌های خاص خود را دارا هستند، از طرفی حیاط سرسبز و معماری بی ‌نظیری دارد که از کاشی ‌های خوش‌ رنگ فیروزه ای برای آن استفاده کرده اند.

معرفی خانه موزه مقدم,ایوان خانه مقدم,خانه موزه مقدم تهران





:: برچسب‌ها: موزه مقدم ,
:: بازدید از این مطلب : 145
|
امتیاز مطلب : 6
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : شنبه 26 اسفند 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: